Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego i ciekawa kampania

Dziś 21 lutego, a zatem Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego. Z tej okazji Narodowe Centrum Kultury i Rada Języka Polskiego zorganizowały interesującą kampanię – Ojczysty – dodaj do ulubionych. Zwraca ona uwagę na powszechne wypieranie z użycia polskich słów, zwrotów, nazw stanowisk itp.

Pewnie wielu z Was już dawno zwróciło na to uwagę, zwłaszcza, jeśli chodzi właśnie o stanowiska pracy i działy w firmach. Coraz częściej bowiem, do czynienia mamy z takimi tworami jak  Chief Executive Officer, Assistant Manager czy Relationship Specialist. I to wcale nie w branżach stricte związanych z językiem angielskim.

Warto spojrzeć.

ZOO:

Biuro:

Więcej szczegółów tutaj: http://www.kampaniespoleczne.pl/kampanie,2170,hejka_czy_serwus

Co sądzicie o takich kampaniach?