Kategorie
o tym i owym

Promocje otwarciowe

Byłam w weekend we wrocławskim Poco – nowym markecie wnętrzarskim. Można tam znaleźć zarówno meble, jak i akcesoria do kuchni i łazienki oraz wiele innych. Ale w oczy rzuciło mi się coś zupełnie innego – żółte bannery wystające z każdego zakamarka, krzyczące o fantastycznych promocjach otwarciowych!

I mam nową misję – będę się z Wami dzielić takimi “cudeńkami”.

2014-08-10 13.50.30A całość wygląda tak:

2014-08-10 13.50.46A na koniec jeszcze ciekawostka. Zobaczcie, zestaw akcesorii kuchennych!

2014-08-10 13.44.04Ludzie od Poco najwidoczniej stwierdzili, że skoro market jest z Niemiec, to poprawna polszczyzna nie jest potrzebna w polskich sklepach 🙂

Autor: Magda

Skończyła filologię polską już jakiś czas temu, a mimo to wciąż doganiają ją dylematy i zagwozdki językowe. Blog ten prowadzi po to, aby poprawić chociaż drobny odsetek błędów...

16 odpowiedzi na “Promocje otwarciowe”

A “Świętujcie z Nami!” to pies? Bo, oczywiście, “My” jesteśmy najważniejsi…
Osoby, które zachowały wiedzę o tym kiedy – i które – zaimki osobowe pisać wielką literą, są w odwrocie, niestety…

Heh, język polski pozwala na sporą swobodę w konstrukcji zdań ale kiedy dochodzi do odmian części mowy, przeskok w poziomie trudności bywa szokujący 😉 Oczywiście nie ma usprawiedliwień dla tłumaczy ale prywatnie większość z nas miewa zagwozdki.

Witam,

Chciałam zapytać, czy istnieje gdzieś blog poświęcony wyłącznie błędom językowym popełnianym w Internecie.

Po tym, jak dziś przeczytałam, że “ktoś kląska nad bylejakością” (w znaczeniu: narzeka na nią, ubolewa nad nią), a przedwczoraj – że “temperatury owulują koło zera”, poszukuję bloga, na którym można by takie kurioza zgłaszać. Z LINKAMI!

Może Pani stworzy taki dział?

Pozdrawiam

Kulturoznawczyni

Oferty otwarciowe – toż to profanacja języka polskiego.

Ale większość Polaków nie poprawnie korzysta z naszego języka.

Częste błedy z którymi się spotykam to tanie ceny, albo słowo którego nie lubię “koszta”, a nie koszty.
Zastanawiam się czy poprawnie mówi się: “mam duże koszta”, czy “mam duże koszty”?

Bartłomiej Jakubowski pisze: “Ale większość Polaków nie poprawnie korzysta z naszego języka.”

Co poeta chciał przez to powiedzieć?

Czy “Ale większość Polaków niepoprawnie korzysta z naszego języka.”,
czy “Ale większość Polaków nie korzysta poprawnie z naszego języka.”?

Bo oryginalne zdanie jest niepoprawne, niestety.

Jeżeli jest to blog o języku polskim, to ciekawi mnie jaka jest różnica między sklepem a marketem.
Co do reklamy w Poco, to spełniła swoją rolę – zwróciła uwagę! Ba, nawet sklep został zareklamowany na blogu.
Dlatego nie czepiajmy się reklam bo one żyją własnym życiem i nie mogą służyć za językowe wzory. Reklama aby zaistniała w świadomości, często narusza wszelkie prawidła. Pobudza, jątrzy, krzyczy o sobie i reklamowanym produkcie.
Czepiajmy się wypowiedzi “wzorów prawdziwego Polaka” jakim są celebryci, czepiajmy się polityków, urzędników.

Co do bloga, to przy wytknięciu jakiegoś błędu, przydałby się opis, jakieś wytłumaczenie co i dlaczego, z przykładami poprawnych zwrotów. Wówczas blog nie byłby jeno szyderczy ale i wychowawczy.

pozdrawiam, Tomek z Sosnowca

Niestety Niemcy nie przykładają wagi do używania i promowania poprawnej polszczyzny. Pomijam już czy teksty zostały napisane przez tłumacza czy skopiowane z translatora. Na przedstawionych zdjęciach banerów dodała bym jeszcze tylko hasło: “Poco jest spoko”. Otrzymamy wtedy pełny obraz wizerunkowy niemieckiej marki.

Pozostaw odpowiedź Piotr Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *